Narzędzia
Menu lewe
„Wsparcie edukacji przedszkolnej w Gminie Żukowo”
Projekt Gminy Żukowo realizowany wspólnie z Partnerem Centrum Edukacyjnym Idea, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach
Osi 03. Edukacja, Działania 03.01 Edukacja przedszkolna
Całkowita wartość projektu: 3 171 705,06 PLN
Dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej: 2 695 949,30 PLN (85%)
Wkład własny w projekcie: 475 755,76 PLN (15%)
Okres realizacji: 01.06.2021r. – 23.06.2023r.
Celem projektu jest utworzenie 113 trwałych miejsc edukacji przedszkolnej oraz poprawa jakości edukacji przedszkolnej w Gminie Żukowo.
Projekt skierowany jest do 605 dzieci w wieku przedszkolnym oraz do 44 nauczycieli zatrudnionych w oddziałach wychowania przedszkolnego przy szkołach podstawowych nadzorowanych przez Gminę Żukowo.
Działania projektowe realizowane będą w Oddziałach Wychowania Przedszkolnego (OWP) w Gminie Żukowo przy następujących Szkołach Podstawowych:
- SP im. Ks. Prałata Józefa Bigusa w Baninie,
- SP im. Jana Pawła II w Borkowie,
- SP im. Adama Mickiewiczaw Chwaszczynie,
- SP im. Remusaw Glinczu,
- SP im. Jana Pawła II w Leźnie,
- SP im. Jana Trepczyka w Miszewie,
- SP im. Więźniów Obozu Stutthof w Niestępowie,
- SP im. ppor. Klemensa Wickiegow Pępowie,
- SP im. Jana Pawła II w Przyjaźni,
- SP im. ks. Dr. Stanisława Sychowskiego w Skrzeszewie,
- SP w Tuchomiu.
W ramach projektu realizowane będą następujące zadania:
Zadanie 1 Utworzenie nowych miejsc wychowania przedszkolnego:
- Wyposażenie 2 sal umożliwiające utworzenie 39 nowych miejsc edukacji przedszkolnej oraz wyposażenie świetlicy i szatni w OWP w Tuchomiu;
- Wyposażenie placu zabaw przy OWP w Tuchomiu i w Borkowie;
- Przeprowadzenie prac adaptacyjnych (łazienek) w OWP w Glinczu pozwalających na dostosowanie do potrzeb dzieci z niepełnosprawnościami;
- Przeprowadzenie prac adaptacyjnych w OWP w Borkowie pozwalających na utworzenie 43 nowych miejsc przedszkolnych;
- Zatrudnienie na 12 miesięcy nauczyciela do OWP;
- Wyposażenie 2 sal umożliwiające utworzenie 43 nowych miejsc edukacji przedszkolnej oraz szatni i kuchni w OWP w Borkowie.
Zadanie 2 Tworzenie warunków umożliwiających wspieranie dzieci w wieku przedszkolnym ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE):
- Utworzenie platformy www dla uczestników sieci samokształcenia;
- Zakup wyposażenia do prowadzenia Metody Dobrego Startu dla OWP
w Chwaszczynie, Borkowie, Skrzeszewie, Baninie, Glinczu, Tuchomiu, Pępowie i Przyjaźni; - Zakup wyposażenia do prowadzenia metody Weroniki Sherborne dla OWP
w Chwaszczynie, Borkowie, Baninie, Glinczu, Tuchomiu i Miszewie; - Zakup wyposażenia do prowadzenia terapii integracji sensorycznej dla OWP Borkowo, Glincz i Miszewo;
- Zakup wyposażenia do prowadzenia terapii psychomotorycznej dla OWP Niestępowo;
- Szkolenia dla nauczycieli/lek:
- "Wykorzystanie Metody Dobrego Startu M. Bogdanowicz w edukacji przedszkolnej";
- "Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne w edukacji przedszkolnej";
- przygotowujące do wpierania dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim;
- przygotowujące do wpierania dzieci z opóźnieniem psychomotorycznym;
- Udostępnienie sal na potrzeby przeprowadzenia szkoleń zaplanowanych
w zadaniu 2.
Zadanie 3 Tworzenie warunków umożliwiających rozwój kompetencji kluczowych oraz umiejętności uniwersalnych u dzieci w wieku przedszkolnym:
- Zakup wyposażenia do rozwijania u dzieci kompetencji cyfrowych dla OWP
w Chwaszczynie, Baninie, Borkowie, Leźnie, Niestępowie, Skrzeszewie, Glinczu, Tuchomiu, Przyjaźni, Miszewie; - Magiczny Dywan dla OWP Borkowo, Chwaszczyno, Banino i Leźno;
- Zakup wyposażenia do rozwijania u dzieci kompetencji matematycznych dla OWP Borkowo, Chwaszczyno, Leźno, Niestępowo, Banino;
- Zakup wyposażenia do rozwijania u dzieci umiejętności uniwersalnych dla OWP Borkowo, Glincz, Chwaszczyno, Leźno i Banino;
- Szkolenia dla nauczycieli/lek:
- "Wsparcie rozwoju u dzieci kompetencji cyfrowych";
- "Wsparcie rozwoju u dzieci kompetencji matematycznych”;
- przygotowujące nauczycieli/leki do rozwijania u dzieci umiejętności współpracy w grupie i rozwiązywania problemów;
- przygotowujące nauczycieli/leki do rozwijania u dzieci umiejętności uczenia się i kreatywności;
- Udostępnienie sal na potrzeby przeprowadzenia szkoleń zaplanowanych
w zadaniu 3.
Zadanie 4 Realizacja zajęć wyrównujących szanse edukacyjne dzieci
o specjalnych potrzebach edukacyjnych:
- Realizacja zajęć Metodą Dobrego Startu M. Bogdanowicz dla 37 grup (30godz./gr.);
- Realizacja zajęć Metodą Ruchu Rozwijającego według Weroniki Sherborne dla 34 grup (30godz./gr.);
- Realizacja zajęć integracji sensorycznej dla 4 dzieci (30godz./dziecko);
- Realizacja zajęć terapii psychomotorycznej dla 1 dziecka (30 godz./dziecko);
- Udostępnienie sal na potrzeby przeprowadzenia szkoleń zaplanowanych
w zadaniu 4.
Zadanie 5 Realizacja zajęć ukierunkowanych na rozwój u dzieci kompetencji kluczowych oraz umiejętności uniwersalnych:
- Realizacja zajęć rozwijających kompetencje cyfrowe (podstawy programowania) dla 122 grup (30 godz./gr.);
- Realizacja zajęć rozwijających kompetencje matematyczne dla 72 grup (30 godz./gr.);
- Realizacja zajęć rozwijających umiejętności rozwiązywania problemów i pracy zespołowej dla 38 grup (30 godz./gr.);
- Realizacja zajęć rozwijających kreatywność i umiejętność uczenia się dla 70 grup (30 godz./gr.);
- Udostępnienie sal na potrzeby przeprowadzenia szkoleń zaplanowanych
w zadaniu 5.
Zajęcia dla dzieci przewidziane w projekcie stanowią zajęcia dodatkowe i realizowane będą poza godzinami przeznaczonymi na realizację podstawy programowej.
Efektem projektu będzie utworzenie 113 nowych MEP, które zostaną utrzymane po zakończeniu realizacji projektu oraz poprawa jakości edukacji przedszkolnej w Gminie Żukowo.
Informacje o realizowanym przedsięwzięciu będzie można uzyskać w Oddziałach Wychowania Przedszkolnego przy Szkołach Podstawowych objętych projektem.