Narzędzia
Menu lewe
- Jesteś tutaj:
- Strona główna
- Informacje dla mieszkańców
- Aktualności
Komunikat dotyczący dodatku węglowego
Burmistrz Gminy w Żukowie informuje, że wnioski złożone w związku z prowadzonym postępowaniem w sprawie wypłaty dodatku węglowego NIE ZOSTANĄ rozpatrzone w przewidzianym ustawowo terminie tj. do miesiąca od dnia złożenia wniosku o jego przyznanie.
Powodem zaistnienia powyższej sytuacji jest:
1. Brak środków finansowych na wypłatę dodatku węglowego, które nie zostały przekazane Gminie Żukowo do dnia 19.09.2022r.
2. Konieczność dokładnej weryfikacji złożonych wniosków a w szczególności: informacji wynikających z deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w zakresie zgłoszenia lub wpisania głównego źródła ogrzewania w centralnej ewidencji emisyjności budynków, informacji uzyskanych w związku z postępowaniem o przyznanie świadczeń rodzinnych oraz dodatków do zasiłków rodzinnych, świadczenia wychowawcze, dodatek osłonowy, dodatek mieszkaniowy oraz dane zgromadzone w rejestrze PESEL i rejestrze mieszkańców.
Jednocześnie informujemy, że w przypadku zakończenia postępowań po wejściu w życie ustawy z dnia 2 września 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie niektórych źródeł ciepła w związku z sytuacją na rynku paliw, podpisaną w dniu 17.09.2022r. przez Prezydenta RP, dalej zwaną ustawą, postępowania zostaną zakończone z uwzględnieniem zmian wprowadzonych ustawą na podstawie przepisów przejściowych.
Wyżej wymieniona ustawa przewiduje wydłużenie terminu na wypłatę dodatku do dwóch miesięcy od dnia złożenia wniosku. Nadmieniamy, że pierwsze wypłaty na kompletne i prawidłowo złożone wnioski, które nie wymagają dodatkowych wyjaśnień zostaną uruchomione NIEZWŁOCZNIE po otrzymaniu dotacji z Urzędu Wojewódzkiego.