Narzędzia
Menu lewe
- Jesteś tutaj:
- Strona główna
- Informacje dla mieszkańców
- Aktualności
Informacja o roznoszeniu decyzji podatkowych
Referat Podatków i Opłat Urzędu Gminy w Żukowie informuje, że rozpoczęła się akcja roznoszenia decyzji wymiarowych w sprawie podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego, łącznego zobowiązania pieniężnego na rok 2022.
Informujemy, że decyzje roznosić będą na terenie sołectwa:
- Pępowo, Rutki - pracownik Urzędu Gminy w Żukowie - Pani Beata Damps,
- Glincz - sołtys - Pani Izabela Małycha,
- Niestępowo - sołtys - Pani Emilia Młyńska,
- Babi Dół - sołtys - Pani Grażyna Laskowska,
- Łapino Kartuskie - sołtys - Pani Angelika Zielińska,
- Miszewo - sołtys - Pani Bogumiła Wandtke,
- Otomino - sołtys - Mirosław Wilczewski
- Leźno - sołtys - Pan Grzegorz Rek,
- Małkowo - sołtys - Pani Elżbieta Gruba,
- Banino - sołtys - Pan Wojciech Koza-Zatoński,
- Widlino - sołtys - Pani Dorota Tuskowska,
- Czaple - sołtys - Pani Katarzyna Cichowicz,
- Żukowo Wieś - pracownik Urzędu Gminy w Żukowie - Pan Andrzej Kitowski,
- Przyjaźń - pracownik Urzędu Gminy w Żukowie - Pani Mariola Krasowska,
- Chwaszczyno (część) - pracownik Urzędu Gminy w Żukowie - Pani Katarzyna Szlas,
- Tuchom - sołtys - Pan Zbigniew Lidzbarski,
- Borkowo - pracownik Urzędu Gminy w Żukowie - Pani Joanna Treder,
- Skrzeszewo - sołtys - Pani Elżbieta Klinkosz.
Na terenie miasta Żukowo:
- pracownik Urzędu Gminy w Żukowie - Pani Alicja Darga,
- pracownik Urzędu Gminy w Żukowie - Pani Monika Piastowska,
- pracownik Urzędu Gminy w Żukowie - Pani Magdalena Groth.
Informacje na temat doręczania decyzji na terenie pozostałych sołectw Gminy Żukowo będą na bieżąco aktualizowane.
W myśl § 144 § 1b pkt 2, § 1c pkt 2 oraz § 4 ustawy ordynacja podatkowa (tj. Dz.U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.), który stanowi cyt. „W przypadku braku możliwości doręczenia w sposób, o którym mowa w § 1a, organ podatkowy doręcza pisma za pokwitowaniem przez: pracowników urzędu obsługującego ten organ, funkcjonariuszy lub upoważnionych pracowników innego organu podatkowego lub przez organy lub osoby uprawnione na podstawie odrębnych przepisów. W przypadku braku możliwości doręczenia w sposób, o którym mowa w § 1a i § 1b pkt 1, organ podatkowy doręcza pisma: za pokwitowaniem przez pracowników urzędu obsługującego ten organ, funkcjonariuszy lub upoważnionych pracowników innego organu podatkowego lub przez organy lub osoby uprawnione na podstawie odrębnych przepisów. (…) W przypadku braku możliwości doręczenia w sposób, o którym mowa w § 1a, gdy organem podatkowym jest wójt, burmistrz (prezydent miasta), pisma może doręczać sołtys, za pokwitowaniem.”
Na żądanie podatnika, adresata zobowiązani są do przedstawienia upoważnienia do doręczania przesyłek własnych Urzędu Gminy w Żukowie. Upoważnienie jest ważne wyłącznie z dowodem osobistym.
Doręczanie może odbywać się w dni powszednie oraz w soboty, niedziele. Osoby odbierające przesyłki proszone są o składanie daty oraz czytelnych podpisów na potwierdzeniu zwrotnym odbioru.
Dystrybucja decyzji podatkowych trwa od 25 stycznia do 28 lutego 2023 roku włącznie.
Po tym terminie decyzje, które z różnych powodów nie zostały doręczone adresatom, zostaną przesłane za pośrednictwem operatora pocztowego. Za pośrednictwem operatora pocztowego przekazane zostaną decyzje wymiarowe dla sołectw: Sulmin, Rębiechowo, Nowy Świat oraz podatników, którzy wskazali adres do korespondencji poza obszarem Gminy Żukowo.