Szlak Kartuski - Gmina Żukowo

Zmniejsz tekst ‹‹ powrót Drukuj

Szlaki piesze

Właściciel:  PTTK
Kontakt: Gdańsk ul.Ogarna 72, 58 301 14 88, biuro@pttk-gdansk.pl, www.pttk-gdansk.pl
Długość: 69,5 km
Początek: Kartuzy
Koniec: Sopot Kamienny Potok
Przebieg w gminie Żukowo: Babi Dół-Rutki-Borkowo-Żukowo-Otomino-Przyjaźń-Niestępowo-Sulmin
Rodzaj oznakowania: Niebieski

Szlak Kartuski - niebieski szlak pieszy o długości około 69 km prowadzi z Pojezierza Kaszubskiego, jego turystycznego centrum -Kartuz do Trójmiasta wytyczony przez obszar miast, Gdańsk, Sopot do Sopotu Kamiennego Potoku. Początek szlaku znajduje się na dworcu PKP w Kartuzach. Stąd prowadzi na północny wschód, przez wybudowania Mezowa do doliny Raduni, nieopodal Babiego Dołu. Tu szlak wkracza na teren gminy Żukowo. Wzdłuż rzeki dochodzi do mostu drogowego przez Radunię w Babim Dole. Dalej biegnie lewym brzegiem rzeki przez rezerwat Jar Raduni do Elektrowni w Rutkach. Omija wieś Rutki i dochodzi do szosy Kartuzy - Gdańsk w Borkowie. Blisko dwukilometrowy odcinek szlaku z Borkowa do ronda w Żukowie biegnie wzdłuż wspomnianej szosy. W Żukowie szlak prowadzi nas obok kościoła poklasztornego do młyna nad Radunią. Za mostem skręca w lewo, w szutrową drogę do Otomina, mija wieś i przez pola wiedzie nas do Przyjaźni. Z Przyjaźni szlak biegnie na północny zachód drogą gruntową do Niestępowa. Przed wsią zaczyna się asfalt. W Niestępowie szlak mija kościół i przekracza Radunię. Dalej, szosą, dochodzi do Sulmina, przechodzi przez wieś i wyprowadza nas na gruntową drogę do gdańskiego Otomina. Za Sulminem opuszcza teren gminy Żukowo. Z Otomina szlak kartuski wiedzie (przez Kokoszki, Złotą Karczmę i Wysoką) do Sopotu. Główną atrakcją tego szlaku jest rzeka Radunia, jedna z najpracowitszych rzek Pomorza. Do najciekawszych miejsc szlaku należy: w okolicy Kartuz, w lasach dochodzących do miasta od południa ciekawa grupa potężnych modrzewi w rezerwacie Stare Modrzewie i widok na miasto z Ławki Asesora, rezerwat przyrody-Jar Raduni, Żukowo z kościołem poklasztornym, Sulmin z dawnym kościołem ewangelickim, Otomin nad Jeziorem Otomińskim, Dolina Radości w Oliwie, kuźnia wodna oraz odrestaurowany Dwór Oliwski. Szlak PTTK jest dość łatwy, poza odcinkiem z Babiego Dołu do Rutek. Dogodne wejścia na szlak znajdują się w Babim Dole (800 m od stacji kolejowej na trasie Gdynia - Kościerzyna), Borkowie (stacja PKP na tej samej trasie), Żukowie (połączenia autobusowe z Gdańskiem, Gdynią, Kartuzami i Kościerzyną) i Kokoszkach (gdańska komunikacja miejska).

Informację wprowadził(a): Administrator Główny (2016-05-25)
Eksportuj do PDF
Eksportuj do XML
Do góry

Przekierowanie do informacji na temat informacja o stanach pogodowych
Dziennik Ustaw - przejście na stronę http://dziennikustaw.gov.pl/Monitor Polski - przejście na stronę http://www.monitorpolski.gov.pl/ePUAP - przejście na stronę https://epuap.gov.plPrzekierowanie do strony Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa
Przekierowuje do strony na temat jakości powietrza w Żukowie