Narzędzia
Menu lewe
- Jesteś tutaj:
- Strona główna
- Informacje dla mieszkańców
- Aktualności
XXX Sesja Rady Miejskiej w Żukowie
Podczas XXX Sesji Rady Miejskiej w Żukowie podjęto uchwałę m.in. w sprawie deklaracji dotyczącej opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz w sprawie przyznania dotacji na dofinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków. Przyjęto również Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie Żukowo na rok 2017.
Właściciele nieruchomości mają obowiązek złożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w terminie 14 dni od dnia, w którym zamieszkał na wskazanej nieruchomości pierwszy mieszkaniec lub powstania na danej nieruchomości odpadów komunalnych. Natomiast zgodnie z art. 6m ust. 2 wyżej cytowanej ustawy w przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć nową deklarację w terminie 14 dni od dnia nastąpienia zmiany. Uchwała w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości jest aktem prawa miejscowego oraz stanowi podstawę do wnoszenia opłaty za gospodarowanie odpadami.
Złożone wnioski o dotację dotyczą kościoła pod wezwaniem Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Żukowie oraz kościoła pod wezwaniem Św. Jana Ewangelisty w Przyjaźni. Z uzasadnienia konieczności przeprowadzenia prac remontowych oraz załączonej do wniosków dokumentacji fotograficznej i decyzji Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Gdańsku wynika, że działania są niezbędne, aby zapobiec dalszym zagrożeniom mogącym spowodować uszczerbek dla wartości zabytków. W budżecie Gminy Żukowo na rok 2016 na udzielenie dotacji w ramach zadania finansowanie lub dofinansowanie prac remontowych i konserwatorskich obiektów zabytkowych zabezpieczono środki w wysokości 80 000,00 zł.
Zadania gminnego programu rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii zostały zaplanowane na podstawie przeprowadzonej diagnozy środowiska lokalnego przeprowadzonej w czerwcu 2015r. przez Oficynę Profilaktyczną Kraków. Przewiduje się, że środki finansowe pozyskane z opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych pokryją koszty realizacji wszystkich wymienionych w projekcie programu zadań zaplanowanych na rok 2017. Program uwzględnia cele operacyjne dotyczące profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii określone w Narodowym Programie Zdrowia. Realizatorem Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie Żukowo jest Pełnomocnik Burmistrza ds. Uzależnień oraz pozostałe podmioty wymienione w uchwale.
Zadania ujęte w programie zostaną wykonane poprzez współpracę z następującymi podmiotami: samodzielne publiczne i niepubliczne zakłady opieki zdrowotnej, indywidualne i grupowe praktyki lekarskie, osoby fizyczne legitymujące się posiadaniem kwalifikacji do udzielania świadczeń opieki zdrowotnej w określonym zakresie, policję, jednostki gminne i organizacje pozarządowe.